Bezoek Annerieke & Dijanne! - Reisverslag uit Portals Nous, Spanje van sannevang - WaarBenJij.nu Bezoek Annerieke & Dijanne! - Reisverslag uit Portals Nous, Spanje van sannevang - WaarBenJij.nu

Bezoek Annerieke & Dijanne!

Blijf op de hoogte en volg

06 Oktober 2012 | Spanje, Portals Nous

Lieve mensen,

Vrijdag heb ik lekker een vrije dag gehad. 's Avonds had ik een diner bij Lety, waarvoor ik was uitgenodigd. Het was echt heel gezellig, alleen een beetje jammer dat ik niet zo'n tapasfan ben maar gelukkig waren er ook dingen die ik wel lekker vond!
Toen ik eenmaal bij mijn huisje/kamer was aangekomen, zat het buitenhek dicht. Ik duwen aan dat hek maar er kwam geen beweging in. Naast het hek zat een lager hekje met precies daarachter een vijver met vissen. Met gevaar voor eigen leven en dat van de vissen ben ik over dat hekje geklommen. Als je even vergeet dat ik een paar keer bijna in de vijver ben gevallen, ben ik helemaal heel en droog aan de andere kant van het hek gekomen. Ik draaide me nog een keer om naar het hek om te kijken hoe dat nou precies zat, bleek de opening van de poort links te zitten en ik zat alleen maar aan de rechterkant te duwen! Niet zo gek dat het hek niet openging hahaha! Blond....??

Zaterdag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik heb heerlijk uitgeslapen, ben even naar de supermarkt geweest en heb de hele middag besteed aan uitzending gemist. 's Avonds was het dan zover.. Annerieke en Dijanne uit Noorwegen kwamen aan! Ze belde me toen ze in hun hotel waren aangekomen en toen ben ik die kant opgegaan. We hebben even wat gedronken en gekletst en daarna ben ik naar huis gegaan.

Zondag moest ik weer de brunch draaien. Het ging weer zoals elke zondag, ik had de leiding en alles was optijd klaar. Toen Andreas kwam kijken vroeg ik of hij even voor de zekerheid wou kijken of alles klaar stond en of we genoeg tafels klaar hadden gezet. Hij zei dat het allemaal goed was en ik dacht dat ook. Bleek dat hij 'even was vergeten door te geven' dat we nog een man of 15 extra kregen die allemaal aan aparte tafels wilden gaan zitten, grrr! Die mensen kwamen om 13.00 maar we hadden helemaal geen tafels. Aangezien Andreas ook pas om 13.00 met deze leuke mededeling kwam, had ik niet zoveel tijd! De mensen gingen al zitten en ik moest de tafels nog schoonmaken, opdekken en nog veel meer! Er was niemand die me kon helpen omdat er zoals gewoonlijk weer een rooster was wat nergens op sloeg met veelste weinig mensen maar goed... we hebben het overleefd en we hebben er weer een leuk fooienbedrag aan over gehouden.
Na het werk heb ik Annerieke en Dijanne een rondleiding door het hotel gegeven. Hierna zijn we doorgegaan naar mijn kamer/huisje en daarna zijn we terug gegaan naar hun hotel waar we hebben gegeten en gezwommen.

Maandag moest ik om 8 beginnen. Na een super druk ontbijt was ik super blij dat ik klaar was met werken. Vanuit het werk zijn Annerieke, Dijanne en ik doorgegaan naar Palmanova. Hier was een catamaran met een glazen onderkant en de boot ging langs de westkust van Mallorca. Het was echt super mooi! Helaas kon je onder water niet zoveel zien als de boot aan het varen was maar het uitzicht vanaf de boot was ook super mooi!

Dinsdag moest ik ook weer om 8u beginnen en het was weer mega druk. Na het werk zijn we doorgegaan naar Arenal waar we broodje kroket wouden gaan eten. Eenmaal aangekomen bleek dat café dicht! Gelukkig was er om de hoek nog een Nederlands café waar we frikandel, broodje kroket en kaassoufle hebben gegeten, heerlijk! Toen we op straat liepen bleken er achter ons twee jongens te lopen, dit hadden we niet door totdat we in een keer een knal hoorde. Toen we ons omdraaiden zagen we een jongen met een hand voor zijn oog en de ander lag op de grond van het lachen! Was die sukkel tegen de lantaarnpaal aangelopen hahaha! Wij kwamen ook niet meer bij van het lachen maar we zijn toch maar doorgelopen. Een tijdje later kwamen we de jongens weer tegen en ik vroeg nog hoe het ging maar het ging wel weer gelukkig! We hebben nog even over de boulevard gelopen en daarna zijn we doorgegaan naar Palma waar we een heerlijke pizza hebben gegeten en zijn we nog even naar de kathedraal geweest, die super mooi verlicht is 's avonds.

Woensdag moest ik weer om 8.00 beginnen. Rond een uur of 9 kwam Christina hinkend de keuken binnen, ze was door haar enkel gegaan. Na enig overleg besloot ze om naar het ziekenhuis te gaan. En toen stond ik alleen samen met Julia, de nieuwe Duitse stagaire.. en we hadden ongeveer 200 man voor ontbijt.. leuk, NOT! Andreas zei tegen mij: 'Als je hulp nodig hebt dan moet je me maar roepen, ik ben in de Chumbo.' Ongeveer een half uurtje later begon de drukte dus ik vroeg hem om te helpen, loopt hij weg en kwam niet meer terug! Nou lekker dan en dat is de manager! Gelukkig stuurde hij drie kwartier later twee mensen vanuit de Chumbo naar het restaurant toe die ons een beetje hielpen.
Na het werk ben ik naar huis gegaan en ik, Annerieke en Dijanne hadden besloten om die dag even niets te gaan doen.
's Avonds ben ik nog even terug gegaan naar het hotel, omdat de twee nieuwe meiden van onze school zijn aangekomen, die beginnen maandag met hun stage.

Donderdag was ik lekker vrij. We zijn eerst met de bus naar placa espana gegaan en daar zijn we op de trein gestapt naar Inca, ze zeiden dat daar een hele leuke markt was. Nou die markt was echt meeeegaaaa groot! We hebben er bijna drie uur rondgelopen. Ik heb een setje van een ketting, oorbellen en een armbandje gekocht met een paar Mallorcaanse parels erin! Na de markt zijn we terug gegaan naar Palma waar we wat hebben gegeten en we hebben nog even rondgelopen in de El Corte Ingles. 's Avonds hebben we niets meer gedaan.

Vrijdag gingen we naar het strand in Palmanova. Toen we bij de bushalte stonden te wachten kwam Andreas in een keer langs en gebaarde dat ik naar hem toe moest komen. Ik dacht oh oh wedden dat hij gaat vragen of ik morgen om 06.00 kan beginnen in plaats van 08.00 omdat Christina niet kan werken? Zegt hij: 'Waar ga je naar toe?' Uhm naar het strand in Palmanova... Okee kom maar ik breng je wel! Kunnen mijn vrienden ook mee? Jaa hoor! En zo zaten we in een keer bij Andreas in de auto.. Ik sta er nog steeds versteld van hahaha! Annerieke wou graag een broodje kebab eten in Palmanova, maar waar al die restaurantjes zijn gebleven we vorige keer zagen waar we het konden krijgen.... Uiteindelijk hebben we bij de mac gegeten en daarna hebben we een waterfiets gehuurd. Was in het begin een beetje eng haha maar het was wel leuk! Dijanne en Annerieke hebben daar ook nog gesnorkeld. Na het fietsen en snorkelen hebben we nog even over de boulevard gelopen en daarna zijn we met de bus terug naar hun hotel gegaan. Daar hebben we nog gegeten en toen was het tijd om het afscheid te nemen! We hebben echt een super leuke en gezellige week gehad!

Vandaag moest ik ook om 8.00 beginnen en ik was om 14.30 klaar. Vanavond ga ik nog even op stap met de nieuwe meiden en morgen moet ik alweer om 8.00 beginnen :(

Morgen komen ook Jenna en Joe (oude collega's van Ashdown) op bezoek! Die blijven t/m volgende week vrijdag en volgende week vrijdag heb ik ook mijn eind- en examengesprek.. Spannend!

Volgende week zet ik er weer een verhaaltje op!

Liefs,
Sanne.

  • 06 Oktober 2012 - 16:33

    Pap En Mam:

    he Sannie klinkt allemaal erg gezellig! Jullie hebben samen de afgelopen week leuke dingen gedaan. Ik geloof best dat je moe bent. Erg "blond" hoor dat van dat hekje....Grappig hoor die 2 jongens in Elarenal.
    Super dat je zo 'n goede beoordeling van het hotel hebt gehad. Nu nog het eind gesprek en de manager in spe is klaar. Komt best wel goed.

  • 09 Oktober 2012 - 11:20

    Linda,:

    He meis,
    Wat heb je weer een leuk verhaaltje erop gezet,en mooie foto's gemaakt.
    Heel veel succes volgende week met je eind en examengesprek,Gaat helemaal goed komen!!
    Nog eventjes en dan ben je al weer terug in het koude kikkerlandje:p haha.
    Geniet nog lekker van de dagen dat je daar bent meis.xxxLin

  • 09 Oktober 2012 - 11:20

    Linda,:

    He meis,
    Wat heb je weer een leuk verhaaltje erop gezet,en mooie foto's gemaakt.
    Heel veel succes volgende week met je eind en examengesprek,Gaat helemaal goed komen!!
    Nog eventjes en dan ben je al weer terug in het koude kikkerlandje:p haha.
    Geniet nog lekker van de dagen dat je daar bent meis.xxxLin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 49429

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 28 Oktober 2012

Stage Lindner Portals Nous in Mallorca

26 Augustus 2011 - 05 Maart 2012

Stage in hotel Ashdown Park

Landen bezocht: