Adios Mallorca! - Reisverslag uit Portals Nous, Spanje van sannevang - WaarBenJij.nu Adios Mallorca! - Reisverslag uit Portals Nous, Spanje van sannevang - WaarBenJij.nu

Adios Mallorca!

Blijf op de hoogte en volg

27 Oktober 2012 | Spanje, Portals Nous

Lieve mensen,

Zondag en maandag heb ik niet zoveel gedaan. Ik heb lekker lang uitgeslapen, uitzending gemist gekeken en ik heb een begin gemaakt aan het inpakken van mijn spullen.

Dinsdag ben ik nog even naar El Arenal geweest. Hier heb ik lekker rond gelopen, nog een trui met 'I Love Mallorca' gekocht. Ook ben ik nog even naar het strand geweest. Toch wel een gek idee dat dit de laatste keer is dat ik daar kom.... Daarna ben ik terug gegaan naar Palma waar ik nog even in de El Corte Inglés ben geweest, maar daar heb ik verder niets gekocht.

Woensdag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen. Daarna ben ik met de bus richting het vliegveld gegaan om Stef & Michel op te halen. Nadat we alle spullen in het hostal hadden gezet, zijn we uit eten gegaan in Portals. Daarna zijn we nog even naar de supermarkt geweest en zijn we ook nog even naar het strand gegaan.

Donderdag hadden we eerst een ochtend wandeling voor de boeg, want we moesten de heuvel op naar de supermarkt.. En de jongens maar klagen en puffen haha! Nadat we ons ontbijt hadden gehaald zijn we terug gegaan naar het hostal waar we hebben onbeten. Na het ontbijt zijn we eerst langs het hotel gegaan, want ik had samen met mama cadeau's samen gesteld voor Miriam en Pilati. Ze vonden het echt super leuk! Ik had ook nog een doos Merci voor in de kantine, voor bij de receptie en voor in het restaurant die dan ook voor Andreas is. Ik heb Andreas niet meer gezien en/of gesproken sinds mijn laatste werkdag en hij was er deze dag ook niet.. Nou ja, jammer dan... Misschien dat ik hem zaterdag nog zie als ik de boardingpass ga printen.
Daarna ben ik met de jongens naar Illetas gegaan waar de duikschool zit. Nadat we wat info hadden gekregen, zijn we met de bus naar Palmanova gegaan, waar we hebben gegeten en waar we nog even op het strand hebben gelopen. Vanuit daar zijn we weer op de bus gestapt richting Santa Ponca, waar we zijn uitgestapt. Hier was een super mooi uitkijkpunt! Daarna zijn we terug gegaan naar ons hostal in Portals en we zijn nog uiteten geweest in Portals.

Vrijdag zijn de jongens gaan duiken. Ondertussen ben ik mijn koffers gaan inpakken. Geloof het of niet.. ik heb drie koffer van gemiddeld 22 kg... Gelukkig hadden de jongens speciaal voor mij een extra koffer meegenomen, anders was ik nooit uitgekomen! Oh ja, ik heb ook nog een laptoptas van 8kg en handbagage van 6kg.. Maar ja, wat wil je als je als vrouw een half jaar op stage gaat in Mallorca hahaha!
Toen de jongens terug waren ben ik samen met Stef naar de twee nieuwe Nederlandse meiden geweest waar we nog even een drankje hebben gedaan. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostal waar we Michel hebben opgepikt en daarna zijn we lekker uit eten geweest. Na het eten ben ik doorgegaan naar Palma waar ik had afgesproken voor een afscheidsdrankje met Pablo, Evelyn, Xisco, Lety en haar vriend. Ik had als cadeautje pepernoten met klompen en een kleine chocoladeletter, wat ze super leuk vonden! Wel vonden ze het verhaal van Sinterklaas een beetje raar.. Een man uit Spanje die met de boot naar Nederland komt en cadeau's geeft en met een paard over de daken rijdt... Ik heb nog een super leuk cadeau gekregen: een hele leuke mok en een fotolijstje met een foto erin! En toen was het tijd om afscheid te nemen.. het was wel even slikken hoor! Ik heb een super leuke tijd met hun gehad en ik ga ze zeker missen! Als ik hier nog op vakantie wil, kan ik altijd bij hun slapen, dat is wel erg fijn!

Vandaag hebben we eerst weer lekker uitgeslapen. Hierna hebben we weer een ontbijtje gehaald en hebben we lekker ontbeten. Na het ontbijt zijn we gaan inchecken voor onze vlucht. Nadat we dit gedaan hadden, zijn we naar het hotel gegaan om de boardingpassen op te halen, aangezien we hier geen printer hebben. In het hotel heb ik ook afscheid genomen van Miriam en de mensen die achter de receptie zaten. Ook ben ik nog opzoek geweest naar Andreas, maar die was nergens te vinden.
Hierna zijn we op de bus gestapt naar de Port de Mallorca, oftewel de haven van Mallorca, waar Lety werkt. Ze heeft ons een rondleiding gegeven tussen de super dure boten! Onvoorstelbaar dat je zoveel geld uitgeeft aan een boot(je). Hierna zijn we met de bus doorgegaan naar Placa Espana waar we even hebben gewinkeld en daarna hebben we lekker in Palma gegeten. Moniek heeft ook nog meegegeten. Moniek had haar haar geprobeerd te kleuren, maar het was mis gegaan en nu heeft ze pik zwart haar.. Oeps! Ik vind het wel super leuk staan haha! Na afscheid te hebben genomen van Moniek zijn we doorgegaan naar de kathedraal die 's avonds erg mooi verlicht is. En dat was dan de laatste keer dat ik in Palma was...

Nu duik ik lekker mijn bedje in, want morgen om 05.00 worden we al opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Om 07.30 vertrekt onze vlucht naar Dusseldorf en dan zit mijn stage er definitief op...

Ik zet er in Nederland nog een verhaaltje op!

De laatste keer vanuit Mallorca,
Liefs,
Sanne.

  • 29 Oktober 2012 - 12:23

    Wim:

    Hoi toch weer een verhaaltje zie ik. is het nou afgelopen of hoe zit dat!!.
    80 kg bagage, je bent dus zo ongeveer je gewicht in kleren waard!! En spanjaarden vertellen dat 1 van hun bij ons kadootjes uitdeelt!!!, versleten ze je al niet voor zonderling dan doen ze dat nu zeker!!Deed ik trouwens al hoor, maar ja wel eens een gewoon mens gezien? en beviel dat?, vast niet want das saaiiiiiiiiiii!!!.

  • 29 Oktober 2012 - 12:23

    Wim:

    Hoi toch weer een verhaaltje zie ik. is het nou afgelopen of hoe zit dat!!.
    80 kg bagage, je bent dus zo ongeveer je gewicht in kleren waard!! En spanjaarden vertellen dat 1 van hun bij ons kadootjes uitdeelt!!!, versleten ze je al niet voor zonderling dan doen ze dat nu zeker!!Deed ik trouwens al hoor, maar ja wel eens een gewoon mens gezien? en beviel dat?, vast niet want das saaiiiiiiiiiii!!!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 24 Aug. 2011
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 49506

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 28 Oktober 2012

Stage Lindner Portals Nous in Mallorca

26 Augustus 2011 - 05 Maart 2012

Stage in hotel Ashdown Park

Landen bezocht: